* Samarbeidspartner

Skrevet av Emne: Helt stillle  (Lest 1461 ganger)

Utlogget janejak

• Kvasirdo
  • *
Helt stillle
« på: Mars 12, 2020, 13:48:06 »
Hallo alle sammen.
Er det noen som bruker enda Parabol? synes det er så stile her hilsen en som enda bruker parabol men får etter planen fiber i 4de kvatal 2020 og har internett over KA-SAT 9E da det er det eneste som er her der jeg bor og bare -115dBm i signalstyrke hos telenor 4G dvs 2 av 5 i signalikonet på mobilen
Jan-Egil Jakobsen

Utlogget Bender

• Administrator
  • Kvasirdo
  • Sponsored by www.maxsat.no
Sv: Helt stillle
« Svar #1 på: Mars 14, 2020, 20:46:39 »
Har fremdeles parabol på veggen her, men den taper stadig terreng i forhold til streaming. Streamingen i heimen foregår via Apple TV 4K. Vet ikke om det vil være noen aktivitetstrigger å spisse forumet noe mot streaming? Det er vel kanskje også litt begrenset hva en kan diskutere rundt et slikt tema?
Du finne meg aldri igjen, for eg har gått av stien...

Utlogget trilltrall

• Kvasirdo
  • *
« Svar #2 på: April 12, 2020, 18:08:35 »
Jeg kommer til å fortsette med parabol...

Jeg er fra Sveits og følger med de sveitsiske kanalene på Hotbird...
med de tyske på Astra...
og de nordiske på Thor.

Jeg bruker fortsatt min DUO2 (OpenPLi) kjøpt for godt og vel 7 år siden. Den leverer fortsatt.
Men så har jeg i tillegg CDs One Place til både å se lineær tv, men også til å streaming (4K). Funker meget bra.

Telenor sluttet å drifte kobbernett i området vårt. Til gjengjeld fikk vi "Hjemmebredbånd mobil". Det var litt av en overgang fra 5MBs til 30 via mobilnettet.
https://www.telenor.no/privat/internett/hjemmebredband/

Jeg tror nok jeg kommer til å gå for satellitt i mange mange år framover. Det er langt enklere og kvalitativt (bilde) nok det beste...

Utlogget janejak

• Kvasirdo
  • *
« Svar #3 på: April 12, 2020, 20:56:13 »
Her jeg bor får jeg ikke Hjemmebredband Mobil fra telenor bor for langt unne nærmeste sender og har ca -97dBm 10 acu på Edge og -114 dBm 26 acu på 4G i signalstyrke etter google maps så bor jeg 4.3 KM i luftlinje fra mobil senderen
Men vist alt går etter planen så får jeg fiber i Andre Kvartal 2021
« Siste redigering: April 12, 2020, 21:09:17 av janejak »
Jan-Egil Jakobsen

Utlogget humfreac

• Kvasirdo
  • *
« Svar #4 på: April 15, 2020, 05:10:17 »
Nei her i huset er det bare parabol og en og annen gang streaming via Apple tv4 😉
Med nyanskafett VU+ uno 4K(1tb HDD)og en god solo2(1tb HDD) å en reserve VU+ uno(650gb)
Uno`en den er i hvilemodus

Utlogget tittentei

• Vip
  • Kvasirdo
  • **
« Svar #5 på: Mai 12, 2020, 10:37:44 »
Streamer her så t-90 og dreamboxer er rimelig pensjonert.

Utlogget Amatøren

• Kvasirdo
  • *
« Svar #6 på: Mai 28, 2020, 10:43:23 »
Selv om mye går på streaming vil jeg fortsette med parabol.

Flyttes neste år og får da fiber (har Get bredbånd nå via coax), men på grunn av at serier vi ser på ligger bare begrenset tid på streamingtjenestene (noen ganger ser vi på opptak flere uker etter at episodene har gått) og vi ser gjerne flere episoder i slengen så er parabol med opptak det vi liker best.

Microsoft sitt mediacenter system var uslåelig på opptaksinnstillinger og generell brukervennlighet, men på grunn av slutt på support og jeg ikke liker Enigma2 sitt 'hardkoding' av opptakstider og ikke så brukervennlig interface (OpenPLi) på opptak vil jeg vurdere CentOS server med Plex.

Testet Plex litt på gammel server og avspilling likte jeg godt, ikke testet så mye med opptak. Samsung TVene våre at Plex app så da får jeg flott fleksibilitet med tanke på avspilling. TV, mobil og PC (nettbrett bruker vi nesten ikke lenger).
« Siste redigering: Mai 28, 2020, 10:46:24 av Amatøren »

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal