* Samarbeidspartner

Skrevet av Emne: Problemer med opptak av tv2/tv2-Nyhetskanalen  (Lest 362 ganger)

Utlogget audiquattro

• Kvasirdo
  • *
  • Vu+Ultimo
Problemer med opptak av tv2/tv2-Nyhetskanalen
« på: Juli 02, 2020, 12:56:42 »
Hei. Har kjørt min Duo2 med Blackhole i åresvis, men ville prøve å flashe Open Blackhole denne gangen. Nå har jeg fått ett mystisk problem med opptak.
Jeg har canaldigital flatantenne med 3 kabler inn på tuneren. (Har 3 tunere i boksen). Satt opp tuner A som single 0.8w, og tuner B og C som samme som A. (Slik jeg alltid har hatt det med Blackhole). Jeg har lagt inn en timer på Tv2-Nyhetskanalen kl 21.00 hver kveld, men opptaket går bare i noen få sekunder, og fryser i ca 20 sekunder vekselvis gjennom hele innspillingen. Om jeg bytter kanal til Tv2 under opptaket, så skjer det samme der. Om jeg bytter kanal til f.eks Tv-Norge eller Max, er bilde helt fint på dem. Dette har aldri vært noe problem tidligere med Blackhole, og jeg har ikke gjort noen hardware forandringer. Noe jeg ser under opptak av Tv2-Nyhetskanalen, er at tuner A ikke blir rød når innspilling pågår. (Når man trykker OK på fjernkontrollen og ser tuner abc.. osv). Om jeg spiller inn fra f.eks Tv-Norge, blir aktiv tuner rød. Om jeg spiller inn fra Tv2 og bytter kanal til Tv2-Nyhetskanalen skjer akkurat det samme, at begge kanaler fryser hele tiden.  Har prøvd litt forskjellig, også med å prøve en og en tuner, og det er bilde på alle. Noen som har en ide om hva som kan ha skjedd her? :)

Edit: Samme skjer med opptak av Max HD og TVnorge HD...

Edit: La inn siste Black Hole image, og problemet forsvant...   Må være noe feil i Open Black Hole image.
« Siste redigering: Juli 04, 2020, 19:36:06 av audiquattro »

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal